Kundservice

Behöver du hjälp med ditt abonnemang eller har du en fråga om ETC EL? Här hittar du kontaktuppgifter, vanliga frågor och genvägar till all praktisk information. Vi finns här för att hjälpa dig.

Genvägar

Min sida

Här kan du se vilket elavtal du har, dina fakturor, solceller och mycket mer.

Byt till ETC EL

Här hittar du all info du behöver för att du ska kunna genomföra ditt byte.

Batterier och batterilagring

Här hittar du allt du behöver veta om batterier och de erbjudanden vi har.

Ändra ditt elavtal

Har du kvartspris och vill byta till rörligt eller tvärtom? Här anmäler du ditt byte.

Vanliga frågor just nu

Hur byter jag till e-faktura eller autogiro?
Autogiro

För att skaffa autogiro för dina betalningar på ETC EL kan du kan kontakta oss via telefen eller email och ange bank, clearing- och kontonummer så ansöker vi det åt dig. Du kan även få det utskickat som en autogiroblankett via vanlig postutdelning.

Alternativt kan du ansöka om autogiro genom att logga in på din internetbank och ansöka om autogiro till ETC Elhandeln i Stockholm AB med  Bankgiro 573-7283.

Ange ditt kundnummer som betalarnummer om din bank efterfrågar det.

E-faktura

För att få din faktura som E-faktura kan du kan kontakta oss via telefon eller epost och ange bank och personnummer, så lägger vi upp en e-faktura åt dig. Om du har Nordea bank behöver vi även veta om det är ett personkonto eller ej.

Alternativt kan du ansöka om E-faktura genom att logga in på din internetbank och ansöka om E-faktura till ETC Elhandeln i Stockholm AB med  Bankgiro 573-7283.

Ange ditt kundnummer som betalarnummer om din bank efterfrågar det.

Observera att om fakturor som redan har skickats ut via post/epost behöver du betala manuellt även om du har ansökt om autogiro/e-faktura. Det är alltså nästkommande faktura som ansökan för autogiro/e-faktura kommer gälla.

Hur säger jag upp mitt avtal?

Vi behöver först veta om det anledningen till avslutet beror på ett leverantörsbyte eller på grund av flytt. Anledningen till att vi behöver få kännedom om detta beror på att kunder med ett aktivt nätavtal inte får stå utan elavtal.

Om du endast ska byta elleverantör så behöver du kontakta det nya elbolaget och be dem kontakta oss för att genomföra bytet.

Om du ska flytta och behöva avsluta elavtalet ska du kontakta nätägaren och avsluta nätavtalet via dem till det datum du önskar. När nätägaren har registrerat slutdatumet på nätavtalet så kommer de skicka oss en stoppkod till samma slutdatum på elavtalet.

Hur tecknar jag nytt avtal?

För att teckna ett nytt avtal hos oss är det smidigaste sättet att ansöka via vårt formulär.

Anledningen till detta är att vi behöver en fullmakt för att kunna hämta ut alla relevanta uppgifter för att kunna starta ett nytt avtal. Med fullmakten kan vi efterfråga anläggningens uppgifter från nätägare och elleverantör.

Om vi inte får en fullmakt och du vill starta ett nytt elavtal ändå måste du via mail själv tillhandahålla oss alla relevanta uppgifter, nämligen anläggningsadressen, anläggnings-ID, ägare av nätavtalet, bindningstid/uppsägningstid på elavtalet hos den nuvarande elleverantören m.m.

Jag är intresserad av att köpa batterier, hur gör jag?

För att köpa batterier skickar du en förfrågan till oss. Detta gör du här.

När du köper batterier kan du få 50% rabatt på köp av batterilagring genom skattereduktion av grön teknik, förutsatt att du har kopplat batteriet till en solcellsanläggning eller ett elnät. Skattereduktionen är begränsad till 50.000 kr per person/år.

Vill du söka mer information eller skicka in en ansökan på skattereduktion göra det direkt via Skatteverket.

Jag har värvar någon, när kommer rabatten?

Rabatten läggs in så fort personen du har värvat har en leveransstart, och läggs in från och med den månad som leveransstarten är.

Där hittar du svar på vanliga frågor om abonnemang, fakturor och mycket mer. Både för ETC EL och våra andra tjänster.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart som möjligt. Du kan använda det för alla typer av frågor, oavsett om det gäller avtalsbyte, prisfrågor eller nyanmälan. Vi ser till att ditt ärende hamnar hos rätt person direkt.