Frågor och svar om ETC El-appen

Här är svar på några vanliga frågor om ETC El-appen. Hittar du inte det svar du söker så kan du kontakta vår kundtjänst.

Hur laddar jag ned ETC El-appen?

Vår app fungerar som ett hjälpmedel där du utöver att ha koll på dina fakturor även kan följa din elanvändning och få smarta tips på hur du kan minska din förbrukning. Du hittar den i Google play eller App store.

Jag kan inte logga in – vad är det för fel?

För att skapa ett konto behöver du logga in med BankID och vara den person som står på el-avtalet. Vill du ha ett konto utan att stå på el-avtalet kan du be den som står på avtalet att använda funktionen Familjedelning, då kan du logga in med BankID. Kan du ändå inte logga in kontakta vår kundtjänst.

Hur fungerar familjedelning?

Under fliken ”Min Profil” i appen” kan du med funktionen ”Familjedelning” bjuda in fler i familjen att komma åt din information.

Personen du bjuder in måste ladda ned appen till sin telefon och logga in med sitt eget personnummer.

Kan jag logga in i appen utan att stå registrerad på avtalet?

Bara personen som står för elavtalet kan logga in, dock kan man med funktionen Familjedelning bjuda in familjemedlemmar för att få tillgång till information om anläggningen.

Jag vill inte att appen ska skicka notiser, hur stänger jag av dem?

Under fliken ”Min profil” i appen kan du gå in under ”Notifikationer” och välja vilka notiser appen ska skicka till dig, eller stänga av alla.

Hur tar jag bort mitt konto i appen?

Du kan ta bort ditt användarkonto i appen under fliken Min Profil. Scrolla ner och klicka på App info. Väl där klickar du på Ta bort appkonto. Det kan sedan dröja någon dag innan kontot är borttaget.

Fick du inte svar på dina frågor? Du kan kontakta vår kundtjänst genom att fylla i detta formulär: